PADI voor Pien - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van watzieik - WaarBenJij.nu PADI voor Pien - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van watzieik - WaarBenJij.nu

PADI voor Pien

Door: watzieik

Blijf op de hoogte en volg

13 September 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ik (Pien) heb de afgelopen 4 dagen hard gewerkt voor mijn PADI open water duikcursus. Het was superleuk om te doen. Alleen was de theorie wel heel erg lastig, dat ging over het volume en de dichtheid van lucht en zo. Maar het duiken was super! Ik heb super mooie vissen en andere dieren gezien.
De 2e dag van mijn PADI open water cursus kwam papa mee op de boot om een refresh te doen van zijn PADI die hij ooit had gehaald in Australie. Ik had gelukkig wel les in het nederlands. De 3e dag van mijn cursus ging mama mee om een refresh van haar PADI te doen. Alleen kreeg ze tijdens de oefeningen in het diepere stuk zo’n last van d’r oor dat ze terug naar de boot ging. Maar gelukkig is alles nu weer goed met het oor.
De 3e dag gingen papa, mama, Willemijn en Enne een dag snorkelen, helaas hebben ze in shark bay geen haaien gezien. Maar wel heeeel veel prachtig gekleurde vissen, onder andere nemovisjes. Wist je dat er onder water hele mooie slakken te vinden zijn? Die dag heb ik ook mijn PADI gehaald! De dag daarna heb ik daar gelijk gebruik van gemaakt. Ik heb toen 2 fun dives gemaakt. Dat was heel erg leuk. Ik heb ook een logboek gekregen. Daar heb ik alle vissen in geschreven die ik gezien heb.
Ook op Koh Tao hebben we een scooter gehuurd, dat was wel handig aangezien wij, voor het eerst deze vakantie, een eigen huis, met zwembadje!, hadden in een ander dorpje. Wist je dat een groot deel van het eiland onverhard is. Daar konden we met de scooter dus niet komen. De kinderen zouden het liefst nog een maand op de eilanden zitten, maar ja nu (dinsdag 13 september) zitten we alweer in Ho Chi Minh stad in Vietnam!

  • 13 September 2011 - 17:04

    Oioe:

    Hé, Pien, gefeliciteerd, fantastisch!! PADI halen en nu ook al fysica beheersen, jong geleerd, oud gedaan. En Robert-Jan, kon je je niet even scheren voor die mooie foto met Jeanine? Of deed die Philishave het even niet? Wat een heerlijke tijden brengen jullie door, steeds weer zeer verrassend. Wij blijven mee genieten. Kijken weer uit naar de Vietnam verhalen, waar jullie nu al weer zijn. Liefs en een knuf.

  • 13 September 2011 - 18:13

    Edo:

    He Pien,
    Wat goed van je zeg. Leuk hoor. Petra en ik hebben 8 jaar geleden in shark bay resort gezeten op Khao Tao. We hebben toen ook veel gesnorkeld in shark bay.
    Leuk om te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad. Veel plezier in Vietnam.
    Groet Edo

  • 13 September 2011 - 19:51

    Mary :

    nou pien wat is dat leuk joooooooo dat jij kan duiken heel veel mooie dingen onder water en mams en paps ook heel veel plezier nog en gefeliciteerdt nog met jou diploma padi

  • 13 September 2011 - 20:10

    Vul Hier Je Naam In.:

    Hoi pien cooldat je IPAD heb gehaald cool.

  • 13 September 2011 - 20:10

    Vul Hier Je Naam In.:

    Hoi pien cooldat je IPAD heb gehaald cool.

  • 16 September 2011 - 18:24

    Nanda & Co:

    Hi lieve familie,
    Weer even bij gelezen. Heerlijk hoor die bounty-eilanden, boomhutten, onbewoonde eilanden, nacht- en ochtendduiken. Ziet er goed uit op de foto's. Kan het me helemaal voorstellen hoe het steeds weer genieten is van al die bijzondere momenten die jullie met elkaar beleven. En Pein, jij gefeliciteerd met het halen van je PADI. Top! Nu lekker veel duikuren maken.
    Hier met iedereen ok. Dit weekend een lang weekend ivm Prinsjesdag. Lekker.
    Jullie mooie nieuwe avonturen in Vietnam! Hug van ons 4, Nanda

  • 17 September 2011 - 07:45

    Anne Marie:

    Hallo Pien, HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag! 11 jaar alweer!
    en natuurlijk met het behalen van je duikdiplomam hartstikke knap. Jullie weken in thailand zien er heerlijk uit, ontspannen in die mooie natuur en energie opladen voor de laatste etappes!

  • 17 September 2011 - 09:17

    Vera:

    Hoi Pien,

    HOERA HOERA HOERA!
    Gefeliciteerd met je 11e verjaardag!
    Misschien kunnen we nog skype vanmiddag maar anders heb ik je alvast gefeliciteerd!

    Groetjes van ons allemaal!

  • 17 September 2011 - 10:28

    Mary:

    pien van hartegefeliciteerdt met jou 11 de verjaardag van mij en remco en michael maak er een leuke dag van hiep hiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii kusjes

  • 17 September 2011 - 15:31

    Pepijn Matthezing:

    hoi enne ik ben naar badje a gegaan .
    wat gaaf zeg dat snorkelen!. groetjes pepijn

  • 17 September 2011 - 15:33

    Robert:

    Pien, gefeliciteerd met je verjaardag!
    groetjes, Robert, Jolanda, Milou, Pepijn

  • 17 September 2011 - 18:47

    Edo:

    Hallo lieve pien vandaag jouw verjaardag hieperdepiep hoera. Fijne dag en hopelijk tot skypes
    Kathelijne philippine en Olivier
    Petra & Edo

  • 18 September 2011 - 16:37

    Lizzy:

    Hoi Pien,
    eigenlijk een dagje te laat, maar alsnog van harte met je verjaardag, die ongetwijfeld onvergetelijk is geweest!!

    Gr. (juf) Lizzy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 57034

Voorgaande reizen:

04 Juli 2011 - 21 Oktober 2011

spleet oogjes en stokjes

Landen bezocht: