100 dagen op pad - Reisverslag uit Yangshou, China van watzieik - WaarBenJij.nu 100 dagen op pad - Reisverslag uit Yangshou, China van watzieik - WaarBenJij.nu

100 dagen op pad

Door: watzieik

13 Oktober 2011 | China, Yangshou

We zijn nu een paar dagen terug in China. Na een soepele busrit van 2 dagen van Hanoi in Vietnam naar Yangshuo in China (via een overnachting in Nanning, met dank aan twee chinese studenten die als een ware reisgids over ons waken in een stad waar echt niemand engels spreekt....) genieten wij hier van ons weerzien met China in de schitterende omgeving van Yangshuo. Door de honderden karstbrergen in een verder vlakke omgeving is dit een werkelijk fascinerende gewaarwording.

Middenin de natuur zitten wij in een door Nederlanders gerund guesthouse . Het laatste schoolwerk wordt gecombineerd met uitstapjes in de omgeving; al wandelend, [er bamboe-raft en eindelijk weer eens op de fiets ontdekken we de prachtige omgeving. Tevens vandaag Mahjong les gehad van de chinese buurvrouw.

Gisteren waren we ook exact 100 dagen op pad. 100 dagen waarin we....

Op 40 verschillende plekken hebben overnacht
300 keer uit eten zijn gegaan
In 3 verschillende talen ‘happy birthday’ hebben geleerd
9 keer in het vliegtuig hebben gezeten
3 keer met de nachttrein zijn gegaan
Vele uren in de bus hebben doorgebracht
Vele honderden reizigers hebben gesproken
Vele duizenden indrukken hebben opgedaan
Negen schoolweken hebben behandeld
Eindeloze kaartspelletjes met elkaar hebben gespeeld
En bovenal... 2400 uur met elkaar hebben doorgebracht

We gaan nu genieten van onze laatste 11 dagen. Nog een paar dagen Yangshuo, dan enkele dagen toeren in de omgeving van Longsheng met haar rijstterrassen en minderhedendorpen en vervolgens door naar Shanghai van waaruit we vrijdag 21 oktober naar huis vliegen.

• 13 Oktober 2011 - 18:43

Mercedes:

Hey Willie ik mis je heel erg [en Enne,Pien,en jou papa en mama] hebben jullie het leuk daar en lekker weer hier niet heel erg het is erg herfst achtig dus een tip als je weer naar Holland gaat doe geen GEEN ZOMERSEN KLEREN AAN maar herfstig iets aan dus. en ik enSilver en Luna gaan iets knutselen doei tot 11 dagen of eerder op de computer. DOEI DOEOEOEOEOEI DOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEOEI MERCEDES

• 14 Oktober 2011 - 07:47

Maarten Kroese:

Hey lieve familie,

wat mooi om al deze verhalen te lezen terwijl ik eigenlijk alleen Robert Jan ken ... Wat zullen jullie een ongelooflijke ervaringen hebben opgedaan, ik ken China zelf een beetje maar toch vooral van de 'zakelijke' omgeving ! Mooi dat jullie je kinderen dit kunnen geven en het allemaal zo intens beleven !!
    Miss Saigon draait inmiddels volop, en succesvol, we krijgen als Samsung volop reakties en je kent de hal van het BT niet meer terug, geniet nog van de laatste dagen en tot in NL, begin NOvember !!
    Maarten Kroese, Samsung electronics

• 14 Oktober 2011 - 09:49

Gulian:

Ha Janine & Family
    wat fantastisch dat jullie dit gedaan hebben, complimenten ! Velen dromen er over en blijven thuis (ik ook) Goede thuisreis en langzaam wennen !
    Groet Gulian & Cathrien

• 14 Oktober 2011 - 14:33

Vera:

Hoi Pien (en de rest),

Wat een leuke wereldreis heb je toch!
    Alweer 100 dagen op pad!
    Nog maar 11 dagen daar, jammer voor jullie maar ik vind het leuk als je weer komt!
    Ik ben net terug van kamp en het was ontzettend gaaf! Maar daar vertel ik je nog van alles een keer van.
    Veel. Plezier nog de laatste 11 dagen en misschien spreken we elkaar nog een keer tussendoor!

Groetjes van,

Vera (en de rest)!

• 15 Oktober 2011 - 17:58

Aafke, Fenna En Rein:

Lieve allemaal'
    Bedankt voor de mooie ansichten , die vandaag aankwamen. Aafke zegt dat in Hanoi toen zij er was, er nog alleen fietsen waren. Dezelfde drukte als nu.
    Jullie prachtige reisverslag gelezen , wat een reisuren in openbaar vervoer!
    Schitterende foto's , vooral die waar jullie de meerarmige Boeddha uitbeelden.
    Nog veel plezier in Shanghai. En daarna een goede vlucht naar huis.
    Liefs, F , A en R

• 16 Oktober 2011 - 17:09

Lizzy:

wat kan de tijd vliegen zeg! Al weer bijna op weg naar huis, we zijn heel erg benieuwd naar de live verslagen en ik verwacht dan ook volgende week een heel enthousiaste Pien terug in de klas, we hebben je gemist meid!!

Gr. (juf) Lizzy

• 16 Oktober 2011 - 20:01

Nanske:

Ha lieve familie,
    Ontzettend leuk jullie zo via de reisblog te volgen. Wat een lijst zeg; 40 plekken overnachting, 300x uit eten..., maar vooral 2400 uur met elkaar. Heel erg fijn. Hier alles goed, vandaag verhuisd op een prachtige nazomerdag. Heb zin dat jullie weer in NL zijn. Ben zo benieuwd hoe het met jullie is.
    lieve groet , nanske