Khao Sok, Koh Samui en het Ang Thong Marine Park - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van watzieik - WaarBenJij.nu Khao Sok, Koh Samui en het Ang Thong Marine Park - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van watzieik - WaarBenJij.nu

Khao Sok, Koh Samui en het Ang Thong Marine Park

Door: watzieik

02 September 2011 | Thailand, Bangkok

Na de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani zijn we maandagmorgen 22 augustus met een busje naar het Tree Tops hotel gereden, midden in het regenwoud in Zuid Thailand. Daar slaap je in boomhutten. Ik vond het zelf niet zo bijzonder, behalve dan dat er een boomstam midden in de kamer door de vloer groeit! Na een kennismaking met het hotel (en de lunch!) zijn we gaan tuben in een rivier. Dat was leuk, alleen was het jammer dat de rivier heel ondiep was en er bijna geen stroom was. Daarna hebben we op een olifant gereden. Dat was een hele ervaring en was heel erg leuk. Maar ook wel een beetje zielig. Na de tocht hebben we de olifanten ook nog gevoerd. We zijn die dag ook nog naar de apentempel geweest. Ik vond het eigenlijk geen tempel, maar de aapjes waren leuk. Je mocht de apen ook voeren.

De volgend dag zijn we naar de pier van het nationale park Khao Sok gereden. Khao Sok was een dal met een klein riviertje. Daar hebben ze een dam voor gezet, en nu is het een wel 30 tot 130 meter diep meer! Wij en een Australies stel hebben een uur gevaren naar ons hotelletje. Daar hebben we 3 dagen gezeten, en het was fantastisch! Je sliep op drijvende huisjes. De 1e dag hebben we een waterval beklomen en zijn we (al zwemmend) in een vleermuizengrot geweest. De volgende ochtend hebben we een ochtendduik genomen om daarna plaats te nemen op een vlot met een hele grote tafel met 2 banken erop. Waar we op gingen ontbijten (al varend natuurlijk). Daarna moesten we afscheid nemen van de Australiërs. We zijn met z'n 5en een tochtje gaan kanoen.Toen we terug kwamen waren er al weer nieuwe mensen gekomen (dit keer waren het Nederlanders met 2 kinderen). Er hing een tarzanslinger bij het hotelletje, en daar namen de 2 jongens me mee naar toe. Dat was heel gaaf, maar ook wel een beetje eng want als je slingerde ging je boven het water, en daar moest je los laten. Dat is opzich niet zo erg, maar wel als je zo ongeveer 5/6 meter boven het water hangt! Daarna zijn we een hele pittige beklimming van een berg gaan maken. Het was heel vermoeiend, en op het laatst ook niet meer leuk, maar er was wel prachtig uitzicht. Die avond hebben we ook een nacht safari gedaan, met allemaal spinnen.

De volgende dag moesten we helaas afscheid nemen van ons hotelletje. Op de pier zijn we verder gereden naar een andere pier om de boot te nemen naar Koh Samui (foto's volgen later...). Vanaf donderdagavond verbleven we op Koh Samui in het Nova Samui Resort. We hebben daar niet veel meer gedaan dan luieren, zwemmen, naar het strand gaan en, met name, school (!). We hebben skoeters gehuurd. Dat was heeeel erg leuk! Met de skoeter zijn we naar de zogenaamde piemelrots geweest, naar de Lamai Beach geweest en de noordelijke stranden opgezocht.

Helaas kwamen we er via een doktor ook achter dat Pien gordelroos heeft. Gelukkig hadden ze daar een medicijn voor en is Pien weer helemaal beter. We zijn vanaf het eiland ook op 1 daagse tour geweest. Die tour leide ons naar het prachtige natuur park Ang Tong Marine Park. Dat was echt super mooi. We gingen snorkelen met hele mooie vissen en gingen kajakken om 1 van de 42 eilandjes. En als laatste hebben we ook nog een uitkijkpunt bezocht, met uitkijk op een meer. Terug aan land hebben we ook nog op een quad gereden. Dat was heel erg gaaf, maar ook wel een beetje moeilijk sturen, omdat je moet 4 wielen sturen in plaats van 2.

En nu... op naar Koh Phangan!

• 02 September 2011 - 19:26

Oioe:

Wat een afwisselende, boeiende en schitterende reis maken jullie toch! Soms ongeveer alleen op de wereld, maar ook, een tijd geleden, het primitiefste dat denkbaar is. Maar ook leerzaam, wie had dat gedacht: zwemmend op bezoek bij de vleermuizen, en later kennis maken met spinnen, wij weten nu wie we moeten vragen om ongenode gasten het huis uit te zetten. Jammer, Enne, dat het zwemdiploma niet bij je les op vacantie hoort, want daar hebben jullie alle gelegenheid voor! Fijn voor jullie dat de ziektes weer verleden tijd zijn, houden zo. Ook fijn al die foto's te zien, niet dat jullie anders onherkenbaar zouden zijn bij terugkomst, maar veranderingen, daar zijn we nu op voorbereid. En fijn dat we elkaar af en toe even kunnen spreken en zien, laatst op zijn kop, maar het was toch al donker.
    We verheugen ons op de volgende serie foto's en bijbehorend verslag. Liefs, oioe.

• 04 September 2011 - 14:56

Clemens:

Wat een waanzinnig mooie, maar soms ook zware, reis zijn jullie aan het maken zeg. Voor mij leuk om een aantal plekken waar jullie waren te herkennen. Heftig die hoogteziekte in Lhasa zeg. Nou geniet van de resterende tijd!
    Groetjes, Clemens