Aangekomen in Bangkok… - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van watzieik - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bangkok… - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van watzieik - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bangkok…

Door: watzieik

21 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

We zijn de eerste dag in Bangkok (16 augustus) naar de groote winkelstraat voor vakantiegangers , Kao San Road, daarna zijn we doorgewandeld naar een heel groot grasveld voor het Grand Palace (vroeger het paleis van de koning), Sanam Luang.

Op 17 augustus hebben we het Grand Palace bezocht. Dat is voor het grootste deel van goud. Dat was wel gaaf om te zien (al vond ik dat je dat goud ook voor nuttegere dingen kon besteden dan versiering). Na het Grand Palace zijn we doorgewandelt naar een hele grote liggende boeda (Wat Pho). De boeda wa helemaal van goud, behalve de onderkant van de tenen, die waren van parel. Later op die dag zijn we naar een massage in een tempel geweest (ik vond het vreselijk, maar mama, enne en willemijn vonden het heerlijk). Toen zijn we met de boot over de Chao Phraya River gevaren en zijn uitgestapt bij de Patpong Road.

De volgende dag zijn we begonnen aan een tour. We zijn naar de drijvende markt van Damnoen Saduak gegaan. En zijn naar een begraafplaats geweest, waar de mensen die daar waren begraven hadden meegeholpen aan de spoorlijn tussen Thailand en Birma. Op die begraafplaats waren 300 Nederlanders begraven. Daarna zijn we de bekende River Kwai Bridge op en neer gelopen. We zijn die dag ook nog naar een tempel geweest die bestaat uit grotten. Het was allebei heel gaaf om te bezoeken. Op 19 augustus hebben we de, met de hand uitgebikte, Hellfire Pass bezocht. Die ook weer te maken had met de Birmaspoorlijn. Daarna hebben we een film bekeken en een museum over het maken van de Birmaspoorlijn. Na het lunchen zijn we een stukje over de (je raad het al) Birmaspoorlijn gegaan. Bij ons drijvende (!) hotel kon je gaan raften met een paar bamboevloten. Dat hebben we gedaan. Dat was echt super leuk. Toen waren we op de terug weg van de raft tocht in het water gesprongen en hebben ons met de sterke stroom laten mee sleuren. De volgende dag (de laatste van onze tour) zijn we naar Erawan National Park geweest. Dat watervallen had op zeven verdiepingen. Wij zijn tot de 5e gegaan. Het was heel mooi daar. En je kon overal zwemmen! Wij zijn op de 5e en de 4e verdieping gaan zwemmen. Hebben jullie ooit van Doktor Fish gehoord? Zo niet, dat zijn visjes die je oude huid eraf zuigen. De 5e verdieping zat vol met die visjes. En op de 4e verdieping waren hoge keien die we als glijbaan konden gebruiken. De tour was echt heel gaaf. En op 21 augustus gaan we met de nachttrein naar Surat Thani.

• 21 Augustus 2011 - 11:22

Lotte:

Heee! Leuk om alle verhalen te lezen en de foto's van jullie trip te bekijken! Ziet er goed uit!! Heel veel plezier nog de komende tijd.. Geniet ervan! Ik heb het in ieder geval heel leuk gehad afgelopen 3 dagen! :D Liefs.

• 21 Augustus 2011 - 13:12

Opa En Oma V.:

Pien, wat een geweldig verslag heb je geschreven!! Wij herkennen er zoveel van. Zo'n aparte tour brengt jullie wel naar alle mooiste en interessantste plaatsen. Wij genieten van jullie mooie en vrolijke foto's en kijken weer uit naar volgende belevenissen. Heel veel liefs van ons beiden.

• 21 Augustus 2011 - 13:26

Fenna En Aafke:

Wat doen jullie leuke dingen! Jullie genieten volop, zo te zien. Fijn dat het goed gaat met Enne!
    Hoe vonden jullie het in de Tuktuk? Stinkt het ook erg op straat naar uitlaatgassen? Hoe sliepen jullie in het drijvende hotel?
    En hoe vinden jullie het Thaise eten?
    Is het nog regentijd in Bangkok?
    Kijken uit naar het volgende verslag !! En foto's natuurlijk.
    Veel liefs, F , A en R.

• 21 Augustus 2011 - 18:15

Julianne:

Wat een leuke reis maken jullie mee!!!
    Wat vonden jullie tot nu toe het leukste???
    En wat het spannendste???
    Kunnen jullie al chinees praten??? Dat wil ik wel horen!!!
    Is het eten lekker??? Wie heeft de hardste boer gelaten na het eten???
    Nou de groetjes aan iedereen en hou je taai!!! xxx juul

• 22 Augustus 2011 - 17:54

Nynke:

wei hebben de zelfden reis gedaan door bankok

• 23 Augustus 2011 - 07:17

Frederiek:

Hallo alle vijf. Wat weer een herkenning nu ik de foto's van Bangkok en omgeving zie. Toch bijna 30 jaar geleden dat ik er was. Prachtig ook jullie reisverhalen. Goed om te lezen en te zien op de foto's dat het goed met jullie gaat. Veel groetjes uit een (op dit moment) regenachtig Den Haag.

• 23 Augustus 2011 - 18:21

Julia:

Leuk hoor Pien helemaal naar China !!
    Heb je het er leuk =
    xx
    Julia je klasgenootje 7-8B

• 26 Augustus 2011 - 15:49

MARY :

WAT MOOI DAAR EN MOOI GROEN EN DIE HEERLIJKE LACHE BEKJES VAN JULLIE MAAR DIE VAN MIJ NIET HOOR DIE STAAT OP ZEVEN UUR HET IS NIET VOOR MIJ OM TE LACHEN IK MOET NU PAS 25 SEPTEMBER SORRY DAT IK DIT SCHRYV MAAR WENS JULLIE TOCH NOG EEN FIJNE DAGEN NOG DAG LIEVERTJES VAN MARY DIKKE KUSJESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

• 27 Augustus 2011 - 12:42

Juf Chrissy:

Hallo allemaal,
    Wat hebben jullie fantastische dingen gedaan! Super om allemaal te lezen! Wel raar jullie niet op school te zien...... Heel veel plezier en lekker genieten!
    Xxx vanuit een zeer regenachtig Nederland

• 29 Augustus 2011 - 18:24

Wouter En Mamma:

Hoi Willemijn wat een mooie reis ben jij aan het maken zeg. Mijn moeder had graag mee gewild, maar gelukkig ben jij zelf met je ouders gegaan. De nieuwe juf van onze klas is heel aardig, en ze heet Tessa. Nog heel veel plezier en doe iedereen de groeten. Wouter den Heijer.

• 30 Augustus 2011 - 22:54

Piet Hein:

Ha Meul en Janine

Vergeet niet van die van die o-zo- mooie maatpakken te maken op Kao San Road voor de hele familie!
    Reis ze Piet Hein

• 31 Augustus 2011 - 21:29

Familie Zuidema:

Dat klinkt allemaal erg leuk en ook relaxed! Thailand, daar zou ik ook nog wel eens heen willen. Er moeten daar zoveel mooie en interessante dingen zijn. Ik hoop daar ook nog een keer aan een heerlijk strand onder mooie palmbomen kunnen gaan liggen want dat hebben jullie wel verdiend. Pien, de eerste hockeywedstrijden zijn gespeeld, en het is een gezellig team. En jullie alle 5 in een familie-Vermeulen maatpak, dat lijkt me wel wat! Groeten Anne Marie

• 01 September 2011 - 16:01

Cis:

leuke foto's
    en ik mis je.
    en juf tessa is een leuke juf

veel liefs Cis