Willemijn's verjaardag in Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van watzieik - WaarBenJij.nu Willemijn's verjaardag in Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van watzieik - WaarBenJij.nu

Willemijn's verjaardag in Pingyao

Door: watzieik

16 Juli 2011 | China, Pingyao

Na al die lange verhalen van papa en mama, nu weer een iets korter verhaal.

Mama, Willemijn en ik hebben een 2e kongfu-les gehad op onze laatste dag in Beijing (woensdag 13 juli). Daarna zijn we naar een markt geweest. Daar hebben we allstars gekocht voor alle kinderen, en een horloge voor Willemijn en Enne.

Na een lange reis zijn we dan eindelijk in Pingyao. We zouden met de trein gaan, maar dat kon niet door gaan. We konden wel met het vliegtuig. Wij denken, gaan lekker maar 1 uur vliegen inplaats van 12 uur met de trein. Hadden we 2 ½ vertraging! Maar eindelijk aan gekomen op het andere vliegveld, moesten we ook nog heel lang in de auto. Maar het reizen was wel de moeite waard. We zitten in een prachtig hotel. Willemijn is vandaag jarig, en dat word groots gevierd. We zongen haar wakker in het Chinees, en kregen een hele mooie taart van het hotel! We zijn ook voor het eerst weer gaan fietsen, op een tandem! We hebben 5 km gefietst naar een hele gave tempel net buiten de stad (Shuanglin Temple). Met meer dan 2000 beelden van hout en terracotta. Straks krijgt Willemijn haar eerste Chinese massage!

• 16 Juli 2011 - 10:33

Qui, Flo, Enno Li:

Lieve allemaal en vooral Willemijn,
    Van harte gefeliciteerd met je negende verjaardag. Wel heel erg bijzonder om je verjaardag in China te vieren met zo’n prachtige verjaardagstaart en in zo’n mooie omgeving.
    Wij volgen vanaf de boot met veel plezier jullie reisverslagen en foto’s.
    Het ziet er allemaal geweldig uit!
    Liefs, Quirine Florine Enno en Lilian

• 16 Juli 2011 - 11:45

Oioe:

Lieve Willemijn, nogmaals, maar nu op de dag zelve, van harte gefeliciteerd met je 9de!! Wat zie er stralend uit!!! En wat heb je een mooie jurk aan, komt goed uit op de fietsfoto. Wat gezellig zo samen te fietsen. Wat een vacantie en wat een verjaardag!! En wat een mooi cadeau, zullen we straks wel zien op Skype, hopen we. En lekker spelletjes doen. We kunnen jullie nu goed volgen want we hebben een kaart en jullie China boek gekocht, met Fenna. Dus veel info onder handbereik nu.
    Een hele fijne dag, en ook de andere 4 van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag, Willemijn! Hebben jullie ook lekker gegeten? Een stevige knuffel, en een zoen voor de anderen.

• 16 Juli 2011 - 19:42

Edo:

Lieve Willemijn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat zie jij er jarig uit vandaag. Van harte gefeliciteerd. Wat een lekkere taart heb je gekregen. Beviel het een beetje om in het chinees te worden toe gezongen? kun je in het Chinees trouwens vals zingen? Anders is dat misschien iets voor mij! Wij zij. Een paar dagen niet goed bereikbaar geweest omdat we geen goede internet verbinding hadden in ons hotel maar zijn nu weer thuis en volgen jullie reis weer op de voet. Erg leuk. Veel plezier weer de komende dagen groet van ons 5jes

• 18 Juli 2011 - 17:46

Anne Marie:

Beste allemaal, wat hebben jullie al veel meegemaakt in die paar weken!! Ik weet niet wat tot nu toe mijn favoriete foto is: die van de verjaardagstaart, die van die prachtige hutongs of toch de 3 olympische badmutsen? Veel groeten uit Canada, ook van Maren, Roeland en Sytse

• 19 Juli 2011 - 14:00

Ellen, Tim En Jort:

Hallo Robert-Jan, Jeanine, Pien, Willemijn en Enne,
    We zitten hier bij opa en oma Enschede en bekijken jullie avonturen. Geweldig wat jullie allemaal al hebben meegemaakt. Willemijn wat heb je een mooie taart gekregen voor je verjaardag, hij zag er heel lekker uit. Dat roddelen van de Chinese muur lijkt Tim en Jort ook wel heel erg gaaf. Het zwemmen in een olypisch zwembad is ook een hele ervaring, lijkt ons. Veel plezier met jullie reis en geniet er lekker van.
    Groetjes van Tim, Jort en Ellen

• 19 Juli 2011 - 14:58

Mary :

ik wou even weten wat is een alstar??????? ik weet niet wat dat is

• 19 Juli 2011 - 15:33

Monique Uit Beijing:

Hallo Willemijn,

Ben ik toch nog te laat, ik had in mijn hoofd dat je vandaag jarig was, maar dat was zaterdag al. Toch nog gefeliciteerd! Het ziet er allemaal heel gezellig uit bij jullie in Pingyao. Lekker rustig stadje he? Zo heel anders dan Beijing, niet allemaal van die hoge moderne gebouwen. Gaan jullie al snel weer verder reizen of blijven jullie nog even? groetjes aan de hele familie, hier in Beijing regent het wel lekker fris!

groeten,

Monique, Beijing

• 20 Juli 2011 - 10:00

Lizzy:

Wat een geweldige verhalen en foto's!! Zo te zien genieten jullie volop, super!
    Blijf veel verhalen schrijven, dan leren wij van alles over China en natuurlijk over jullie avonturen daar!!

Groetjes (juf) Lizzy

• 28 Juli 2011 - 05:50

Milou:

hoi willie
    ik heb op jou e-mail een berichtje gestuurt. als ik terug in nederland kom wil ik graag skypen maar je moet als je wil even je skyp e-mail sturen

heeeeeeeeeeeeel veel groetjes van milou