vragen en antwoorden - Reisverslag uit Peking, China van watzieik - WaarBenJij.nu vragen en antwoorden - Reisverslag uit Peking, China van watzieik - WaarBenJij.nu

vragen en antwoorden

Door: watzieik

Blijf op de hoogte en volg

13 Juli 2011 | China, Peking

Wat is lama van lamatempel? Een lama is specifiek een monik uit Tibet.
Hebben ze een eigen jaartelling? Ja, ze werken met de zelfde kalender als wij, behalve met de feestdagen, dan werken ze met de maan kalender.
De foto’s van het zomerpaleis, is dat aan de rand van Beijing? Ja, het is buiten de bebouwde kom.
Is het Chinees dat wij geleerd hebben (mandarijn) voor iedereen in China duidelijk?80% procent van de mensen leert het lezen en schrijven, de andere 20% kan het wel begrijpen.
Wat is het verschil van het Beijing nu en een hutang? Er is veel meer bij gekomen, metro’s , bussen, goede wegen, grote gebouwen. Elke keer was er een stukje uit Beijing weggehaald voor nieuwere dingen, maar de laatste 23 hutangs willen ze beschermen.
Gaat de zon min of meer dezelfde tijden op en ondergaat als in Nederland? Nee, de zon gaat vroeger op en vroeger onder ( om half 9 is het pikdonker).




  • 13 Juli 2011 - 16:58

    Eva De Boer:

    Ik vindt het een heel mooi reisverslag en ik mis jullie heel erg ik ben op kamp geweest en dat was erg leuk zullen we binnkort skypen als ik het heb groeten en veel liefs Eva xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Juli 2011 - 16:52

    Fenna:

    Ha, het is mij gelukt zelf in jullie reisverslag te komen na souflage! Maar, lieve Willemijn, van harte gefeliciteerd met je 9de verjaardag! Ik wens je alle goeds en een pracht reis toe. Heel veel liefs, Fenna.

  • 15 Juli 2011 - 16:52

    Fenna:

    Ha, het is mij gelukt zelf in jullie reisverslag te komen na souflage! Maar, lieve Willemijn, van harte gefeliciteerd met je 9de verjaardag! Ik wens je alle goeds en een pracht reis toe. Heel veel liefs, Fenna.

  • 15 Juli 2011 - 17:37

    Vera:

    Hoi allemaal,
    Ik hoorde dat Willemijn jarig is geweest, gefeliciteerd!
    En Pien hopelijk kunnen we binnenkort een keer skype.
    Groetjes van ons allemaal!!!

  • 15 Juli 2011 - 18:40

    Aafke:

    Hartelijk gefeliciteerd met je 9de verjaardag, Willemijn!!! In China. Chacha lilili! Mijn Chinees. Ik hoop dat je veel cadeaux en chinese liedjes krijgt.Fijne dag en later meer. Liefs Aafke.

  • 15 Juli 2011 - 20:46

    Sam:

    Hoi lieve Wil,
    Van harte gefeeliciteerd met je 9de verjaardag! Ik hoop dat dit een heele leuke dag word voor je. Ik mis je echt heel heel heel erg. Maar me vader heeft een kameraa gekocht dus dan kunen we skaaipen. Maar hoe kunnen wij je dan vinden? Duizend kusjes, Sam. En slaapt het bedjesbeertje naast je bed? Kusssssssss. Ik mis je.

  • 15 Juli 2011 - 20:49

    Oioe:

    Lieve, lieve Willemijn, van harte gefeliciteerd met je negende verjaardag, negen al weer!! En dat zover weg! En heb jij op je hoofd staand de felicitaties van de familieleden in het chinees gezongen in ontvangst genomen? Wij zijn zeer benieuwd wie het het langst heeft volgehouden!! En had je dit keer ook een lekker ontbijt? En welke verrassingen waren er voor jou? Wij wensen jou en je pappa en mamma en Pien en Enne samen een héél fijne dag toe!
    Oma kijkt elke avond even naar de maan, vanavond vol rond, bij jullie ook? Er zijn veel kusjes via die maan naar jullie gegaan, maar jullie sliepen toen al, of lag jij nog wakker van de spanning?
    Nogmaals een heel fijne dag toegewenst, geniet samen van alles wat jullie doen en tot horens of lezens, jouw oioe!

  • 15 Juli 2011 - 22:03

    Opa En Oma Vermeulen:

    Lieve schat, van harte gefeliciteerd, met je negende verjaardag. Wij hopen straks jou nog op skype toe te zingen. Jullie maken er vast een onvergetelijke dag van in Pyganjiou. (Ik weet niet of ik het goed onthouden heb) Heb je lekker geslapen in jullie 3 persoonsbed?? En wat ga je nu eten voor het ontbijt? Ik begreep van Pien dat jullie een pannekoekje met banaan eten. Dat lijkt mij heel lekker.Hoe was de vliegreis en hoe lang was het vliegen? Ik heb het opgezocht dat jullie nu ruim 700 km. ten zuiden van Beijing zitten. Wat een afstanden! Lieve Willemijn, geniet van een onvergetelijke verjaardag, waar je naderhand altijd op terug kunt kijken. Heb je al iets leuks gekocht van ons zakgeld?? Een dikke knuffel van ons tweetjes.

  • 16 Juli 2011 - 06:50

    Mary Van Herwaarden :

    wat een mooi verhaal was het weer het is net of ik er ook bij ben oooooooooooooooooooooooo ja willemijn ik wil jou feliciteren met je9de verjaardag een hele fijne dag lieverdt doeiiiiiiiiiiii allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 57035

Voorgaande reizen:

04 Juli 2011 - 21 Oktober 2011

spleet oogjes en stokjes

Landen bezocht: