even bij kletsen (over Pingyao en Xi'an) - Reisverslag uit Chengdu, China van watzieik - WaarBenJij.nu even bij kletsen (over Pingyao en Xi'an) - Reisverslag uit Chengdu, China van watzieik - WaarBenJij.nu

even bij kletsen (over Pingyao en Xi'an)

Door: watzieik

Blijf op de hoogte en volg

23 Juli 2011 | China, Chengdu

Hallo,
We zijn de dag na Willemijns verjaardag (zondag) gaan wandelen op de stadsmuur van Pingyao. Met als slot een cocktail voor mama, Willemijn, Pien en Enne en een koffie voor papa. De volgende dag moesten we vroeg uitchecken en zijn we in ht restaurant van het hotel gaan zitten. Daar hebben we onze eerste schoollesjes gedaan (saaaaaaaaaaai, maar Enne en Willemijn vinden het hartstikke leuk en willen het liefst elke dag school doen). Daarna zijn papa en mama gaan kijken in de stad naar allemaal ding zoals handelshuizen en tempels. Willemijn, Enne en ik zijn in het restaurant gebleven en hebben daar een ballonnengevecht met de obermeisjes gedaan. Toen zijn we ’s avonds gebracht naar de nachttrein, die ons zou brengen naar Xi’an. Dat was een hele ervaring. Er waren in een coupé 6 bedden, 2 helemaal onder,2 in het midden en 2 helemaal boven. Toen we de volgende ochtend aan kwamen in Xi’an werden we gebracht naar de hostel. Daar sliepen we in een 6 persoons kamer. Alleen was het onhandig dat er een openbare wc was. We hebben die middag gelijk de drumtoren van Xi’an bezocht. De volgende dag zijn we de stadsmuur van Xi’an rondgefietst (dat is ongeveer 12-13 km omtrek). We hadden 2 tamdems (waar papa, mama, Willemijn en Enne op fietste) en een losse fiets (waar ik op fietste). We kwamen die avond een Nederlands gezin tegengekomen. Daar zaten we mee te eten, toen Enne opeens ziek werd en moest overgeven. Hij is met koorts naar bed gegaan. De volgende dag is Enne nog steeds niet beter en is mama ook niet zo lekker. Maar helaas hadden we de volgende dag de vliegtickets naar Chengdu gereseveerd, dus moesten we vandaag wel naar het terracotta leger zonder hen.... Papa,Willemijn en Pien zijn dus zonder mama en Enne (maar wel met dat Nederlandse gezin) naar het terracotta leger geweest. Dat was wel heel erg gaaf. De dag dat we gingen vliegen moest mama ook overgeven! Maar alles was beter toen we naar het vliegveld gingen. We hadden weer 1 uur vertraging, maar we zijn vrijdag 22 juli veilig aangekomen in Chengdu. We kwamen na eerst nog een ritje met de taxi in een super leuke hostel aan (gelukkig wel met een eigen wc). Ze hebben er een pingpong tafel, een tafelvoetbal tafel, een biljart tafel en zelfs een klein sportschooltje! Alles gaat gelukkig goed met mama en Enne.

PS: Mary allstars zijn gymschoenen.

  • 23 Juli 2011 - 11:21

    Oioe:

    Wat fijn dat Enne en mam weer beter zijn. Pien, wat vertel je boeiend en het is net of we het zelf meemaken. En de school, saaaaaaai? Waarom, wist je het al? Zijn er hier ook weer leeftijdgenoten om mee te spelen, of is "obermeisje" een nieuwe benaming daarvoor? Het klinkt ook bijna chinees, hoe gaat het daar eigenlijk mee? We lezen mee in het reisboek en we kunnen nu weer even vooruit.
    Heel veel liefs en een knuf.

  • 23 Juli 2011 - 11:24

    Tim,Jort En Jan-Paul:

    Hoi allen,
    Nou heel leuk al jullie reisverhalen te lezen. Hier is de vakantie voor mij nu ook begonnen. We vieren morgen de verjaardag van Ellen en gaan dan maandag naar de boot. Jullie hebben al weer heel wat km gemaakt en belevenissen achter de rug! Hopelijk in en rondom Chendu ook weer heel wat te beleven. Veel plezier (in goede gezondheid)! Wat is jullie skypeadres en -naam? Dan kunnen we proberen te skypen. Gr. en geniet ervan,
    Tim, Jort en Jan-Paul

  • 23 Juli 2011 - 11:28

    Edo:

    Dag vakantiegangers.
    Leuk weer even een berichtje te lezen.
    Hadden Jeanine en Enne allebij hetzelfde gegeten of is het gewoon een griepje geweest. Nou ja gelukkig kunnen jullie nu allemaal weer gezond verder reizen. Hier alles goed. Olivier, Kaat en Philippine zijn nog percies 1 week Rotterdammer en dan gaan zij logeren bij opa en oma ivm de verhuizing. Dat is voor iedereen best wel spannend. Groeten uit Rotterdam van ons allemaal en we kijken uit naar jullie volgende verhaal.

  • 23 Juli 2011 - 11:44

    Mary :

    wat fijn dat mama en enne weer aan de betere handt zijn en met jullie allemaal.dus jullie kunnen er allemaal weer tegen aan met de reis ik vindt het allemaal wel mooi om jullie foto s te zien het is net of ik er ook ben op na jullie nieuwe verhalen allemaal de groetjes weer vele kusjes doeiiiiiii

  • 23 Juli 2011 - 12:17

    Opa En Oma V.:

    Pien, wat weet je weer een boeiend verslag te maken en wat een boel indrukken hebben jullie weer opgedaan. Ik volg op google de plekken die jullie bekijken - wat een grote steden. Heb je al een boodschapje gedaan in het chinees??!
    Hoe kom je aan die mooie fietsen? Ik weet sinds de vorige keer dat ik bij jullie was, hoe uitsteknd jij door het verkeer kan fietsen. Wij zijn blij dat Mama en Enne weer beter zijn. Ik zie dat het minder warm is in Chendun dat helpt ook. Heel veel liefs van ons beiden.

  • 24 Juli 2011 - 14:19

    Tomas:

    Hoe gaat het lieve Enne?
    Met mij gaat het uitstekend!
    Ik zit op het eiland La reunion en ik heb een hele eigen kamer met tv en eigen badkamer. Er is ook een leuk zwembad en daar kan ik heel goed zwemmen.
    Ik mis jou heel erg en ik hoop dat je snel terug komt en dan geef ik jou een dikke knuf en gaan we fijn spelen.
    Ik vind de foto's van jou erg leuk.

    nog een hele fijne vakantie voor jullie allemaal. geniet er maar lekker van!

    hele dikke knuffels van vooral Tomas aan Enne:) en natuurlijk ook van ons!

  • 24 Juli 2011 - 16:25

    Maren:

    Wat vervelend dat Enne en Janine zig niet lekker voelde! Hier in de staat Montana in USA is het erg mooi weer, we gaan naar een Grisslyberen dierentuin. Vanmiddag gaan we paardrijden!!!

    Doei, Maren+Sytse+Anne Marie+Roeland

  • 26 Juli 2011 - 07:29

    Benthe:

    hoi Enne,

    leuk om de reisverslagen te lezen en de foto's te zien. Ben je weer beter? Ik ben 6 geworden en ben ent terug van vakantie in Italie. Het was heel leuk en gezellig. Ik heb veel gezwommen en mooie dorpjes en stadjes gezien. Nog hele fijne tijd. Ik mis je en ik schrijf snel weer. XXX Benthe

  • 27 Juli 2011 - 14:57

    Maren:

    Hoi pien, zullen we skypen? Hoe heet je want dan nodig ik je uit!

    Maren

  • 28 Juli 2011 - 08:53

    Pien:

    hoi,
    onze skypenaam is pino12345678910.
    doei pien

  • 28 Juli 2011 - 10:14

    Mary :

    hallo mary weer ik heb het leger gezien wat mooi he ik mis jullie wel hoor okee ik wou jullie even weer schryven veel plezier en ik lees jullie verhalen graag kusjes dag vele kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 57026

Voorgaande reizen:

04 Juli 2011 - 21 Oktober 2011

spleet oogjes en stokjes

Landen bezocht: