Enne’s (26 uur en een kwartier lange) verjaardag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van watzieik - WaarBenJij.nu Enne’s (26 uur en een kwartier lange) verjaardag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van watzieik - WaarBenJij.nu

Enne’s (26 uur en een kwartier lange) verjaardag

Door: watzieik

12 Augustus 2011 | Nepal, Kathmandu

Na 4 dagen ziekenhuis mocht Enne op zijn verjaardag het ziekenhuis in Lhasa verlaten. Mama, Willemijn en Pien werden om half acht bij het hotel opgehaald om Enne toe te zingen in het ziekenhuis (Willemijn en ik hadden op weg naar het ziekenhuis “lang zal ze leven” in het Tibetaans geleerd).

Enne heeft in het ziekenhuis al een paar cadeautje’s gekregen (ook van onze gids!). Toen zijn we daarna snel naar het vliegveld gereden. De eigenaren van een restaurant van Lhasa hadden getipt om rechts aan het raam te zitten, want daar zag je de Mount Everest! Mama en Willemijn wisten rechts een plaatsje te bemachtigen. Toen we aankwamen in Kathmandu gingen we naar een hotel met zwembad! We gingen bijna gelijk zwemmen, taart eten en voetballen.

De volgende dag gingen we naar een ander hotel (ook met zwembad!). We zijn naar de apentempel geweest verderop in de stad. Ik vond de tempel niet zoveel voorstellen, maar de apen waren echt grappig! Na de apentempel zijn papa, mama en Enne naar het ziekenhuis gegaan voor controle. Gelukkig bleek dat Enne geen druppel water meer in zijn longen heeft!

En nu hebben we besloten dat we maandag naar Bangkok vliegen!

• 12 Augustus 2011 - 07:28

Oioe:

Ha, lieve Enne, ben jij al aan de pils? Proost op gezonde en mooie jaren!! Maar je kijkt met grote ogen naar die mooie kaars op die lekkere taart en niet naar de pils!
    Wat zijn jullie ondertussen weer vele belevenissen rijker, van cultuur en natuur. En ontmoetingen met mensen. En wat een verschillende onderkomens hebben jullie al gehad.
    En nu weer een geheel nieuwe wending, zijn met jullie benieuwd welk vervolg het nu gaat krijgen. Liefs voor jullie 5jes.

• 12 Augustus 2011 - 11:05

Mary:

jo wat zie ik een ziekenhuis bedt enne maar je bent gelukkig weer goedt dag schat en nog vele kusjes van mary doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 13 Augustus 2011 - 11:13

Lot:

Lieve Enne,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! En wat fijn dat je weer helemaal beter bent!
    Lieve familie, leuk dat we net even hebben "bij-geskypt" en te zien dat jullie volop genieten van elkaar en het leven daar. Hier gaan we langzaqam weer naar het "gewone leven". Maandag begint school weer en moeten we het leven naar onze eigen klok weer even loslaten... jullie kunnen je vast voorstellen dat we best een beetje jaloers zijn dat jullie dat nog lang niet hoeven!
    Dus blijf nog maar lekker genieten en tot gauw weer op de skype.

Veel liefs voor allevijf!
    Hans, Lot en Sam

• 14 Augustus 2011 - 09:01

Pepijn Matthezing:

enne,ik vind jamer dat je in het zikkehuis ligt maar ik ben heel erg blij dalt je uit het zikkhuis bent groetjes van pepijn .

• 15 Augustus 2011 - 18:35

Teun Maryse Herman:

Jeetje Enne dat is schrikken. Gelukkig sta je wel stralend op je verjaardagsfoto's, zo te zien gaat het inderdaad weer goed met je. Vandaag is het "normale"leven weer begonnen. De eerste schooldag van Teun in groep 3. Hij heeft het heel leuk gehad, wat hij vertelde hebben ze al veel dingen gedaan. Het is een leuke klas en gezellige kindjes. Iederen en vooral Teun kijkt uit dat jullie weer terug komen. Wij mogen niets plannen voor oktober want dan zijn jullie er nog niet haha. Toch willen we jullie nog heel veel plezier wensen, de foto's zijn prachtig, jullie zien er stralend uit, kortom geniet lekker en tot over heel wat weekjes.
    groetjes Teun, Maryse en Herman

• 16 Augustus 2011 - 08:59

Nanda:

HI lieve allemaal,

Dat was schrikken. Ik opende wat foto's en zag Enne in het ziekenhuis liggen. Gelukkig nu ook gelezen dat hoogteziekte weer over is en Enne goed is hersteld. Fijn. Een verjaardag om niet te vergeten. En nu naast een verjaardagslied in het Chinees ook één in het Tibetaans. Ik ben benieuwd hoe dat klinkt.
    Wat een mooie foto's van het Tibetaanse berglandschap! Een geweldige ervaring rijker om daar rond te trekken.
    Wij zijn hier weer begonnen met school. Ol was vanmorgen poepiechagerijnig. Het vrije leven en lekker buiten banjeren is toch veel leuker. . .
    Geniet van het vrije leven! Op naar het volgende deel van jullie reis: Bangkok. Goede reis en mooie avonturen daar.
    Liefs, Nanda & co